
Czym charakteryzuje się druk UV?
Usługi specjalistyczneJest wiele sposobów na stworzenie reklamy, a jedną z nich jest wykonywanie nadruków na papierze, ubraniach czy nawet materiałach tak nietypowych, jak szkło czy blacha. Metodą, która pozwala na rozwiązania tego typu jest druk UV. Czym się on charakteryzuje i jakie zalety ma jego wykorzystywanie przy tworzeniu reklam? Przeczytaj tekst i dowiedz się więcej na ten temat.
Jak działają drukarki UV?
Zasadę działania maszyn wykorzystujących technologię UV porównuje się czasem do druku atramentowego. Rzeczywiście polega ona w dużym stopniu na tym samym – głowice rozprowadzające tusz nakładają go na materiał, który ma zostać zadrukowany. Odróżniają się one natomiast rodzajem rozpylanej substancji, która z reguły jest stworzona z polimerów. Poza tym, dodatkowym etapem jest utwardzanie wykonanego wydruku za pomocą światła UV – stąd wzięła się nazwa opisywanej metody. Przewagą tej maszyny nad zwykłą drukarką atramentową jest również to, że można ją wykorzystywać do wielu różnorodnych materiałów.
Zalety druku UV
Chociaż metoda z wykorzystaniem światła UV jest porównywana do druku atramentowego, to ma ona znacznie lepsze właściwości. Przede wszystkim należą do nich trwałość efektu oraz odporność na uszkodzenia i niekorzystne warunki atmosferyczne (takie jak opady czy intensywne promienie słoneczne). Druk UV cieszy się popularnością w przemyśle reklamowym, a jednym z powodów jest to, że można go wykorzystywać nawet w przypadku bardzo dużych formatów – dodaje pracownik firmy Nadruki Reklamowe. Tusze dobrej jakości są też gwarancją wysokiej estetyki efektu końcowego oraz wyraziste kolory, które nie blakną przez długi czas. Poza tym, podczas drukowania nie produkuje się substancji szkodliwych dla pracowników.
Zastosowanie druku UV
Druk UV można wykorzystywać na często spotykanych materiałach, takich jak papier czy karton, jak i mniej popularnych – drewnie, metalu i szkle. Najważniejszym warunkiem jest to, że powierzchnia musi być płaska. Szerokie możliwości stosowania sprawiają, że druk UV wykorzystuje się często w reklamie. W ten sposób zadrukowuje się banery, tkaniny, folie, billboardy czy inne powierzchnie mające informować o jakiejś firmie czy usłudze.
Często są one przezroczyste, wtedy najpierw na materiale umieszcza się białą powłokę, która ma stanowić tło. Metoda ta sprawdza się nawet w przypadku nietypowych rozwiązań, bo zapewnia dużą dowolność. Zalety oraz szerokie zastosowania druku UV sprzyjają jego popularności. Zdecydowanie warto wykorzystać taką metodę do stworzenia reklam.