Najczęstsze awarie układu wydechowego
MotoryzacjaUkład wydechowy, jak każdy inny element samochodu, z czasem może ulec pewnym awariom, zazwyczaj nawet bez naszej winy - tak po prostu musi być. Jest on szczególnie narażony na awarie związane ze zmianą temperatur, ponieważ pracuje on w bardzo wysokich temperaturach i zazwyczaj jest odsłonięty, dlatego też jest narażony nawet na bezpośredni kontakt z podłożem w przypadku przejeżdżanie przez przeszkody na drodze.
Jak działa układ wydechowy
Układ wydechowy jest niezbędnym elementem naszego samochodu, ale mało kto wie, jak naprawdę działa, w praktyce. Jego zadaniem jest przede wszystkim regulowanie głośności silnika, zazwyczaj chodzi o redukowanie tego hałasu, choć zależy to też od samochodu, ponieważ w samochodach sportowych to właśnie wydech ma ogromne znaczenie, ponieważ taki pojazd poza tym, że świetnie jeździ i wygląda, musi również tak brzmieć. Pomaga on też w zapewnieniu stabilnej pracy silnika i w odprowadzaniu spalin na zewnątrz, a w dzisiejszych czasach zazwyczaj zmniejsza również ilość szkodliwych substancji, które dostają się do atmosfery.
Filtr cząstek stałych
Filtr cząstek stałych, mowa tutaj rzecz jasna o DFP/FAP, często może ulec uszkodzeniu, a raczej po prostu zapchaniu. Jeżeli auto nie jest zabierane w długie trasy i jego właściciel źle o nie dba, często dochodzi do zapchania tej części układu wydechowego. Udając się do profesjonalnego serwisu specjalizującego się między innymi w naprawie układów wydechowych, takiego jak Kamil Tyczyński Auto Serwis, możemy zapewnić sobie jego ponowną funkcjonalność, dzięki takim działaniom ze strony mechaników jak np. wypalanie filtra, co ma na celu oczyszczenie go ze wszystkich resztek, które na nim pozostały.
Kolektor i katalizator
Bardzo często przyczyną awarii układu wydechowego może być problem z kolektorem lub katalizatorem. Kolektor służy do zbierania wszystkich spalin, a następnie do dostarczania ich do katalizatora. Trzeba pamiętać o tym, że te części, a przede wszystkim kolektor, pracuje w ekstremalnych wręcz temperaturach, z których następnie się studzi, chwilę potem - no właśnie, znów nagrzewa. Dlatego też nie ma nic dziwnego w tym, że zdarza mu się co jakiś czas pękać. Uszkodzony kolektor na szczęście rzadko kiedy musi być wymieniany na całkowicie nowy model, ponieważ doświadczony mechanik będzie po prostu wstanie zaspawać dziurę, która w nim powstała, dzięki czemu ponownie będzie szczelny i całość powinna funkcjonować bez problemu. Sprawa ma się nieco gorzej przy katalizatorze, którego wymiana jest niestety bardzo droga i często konieczna. Jego cena jest tak wysoka między innymi dlatego, że do jego produkcji konieczne jest wykorzystanie platyny.