Artykuł sponsorowany Jakie oleje należy uzupełniać w samochodzie? Tłumaczy ekspert z firmy Max-Oil

Jakie oleje należy uzupełniać w samochodzie? Tłumaczy ekspert z firmy Max-Oil

Wymiana oleju silnikowego jest obowiązkiem, o którym pamięta każdy kierowca, nawet taki niezainteresowany motoryzacją. Okazuje się jednak, że jest więcej płynów eksploatacyjnych, które należy wymieniać, aby zachować pojazd w dobrym stanie technicznym. Zaniedbanie tego obowiązku może prowadzić do poważnych awarii, a nawet stanowić zagrożenie podczas jazdy. Kierowca musi też dbać o odpowiedni poziom płynów eksploatacyjnych. Jakie oleje należy uzupełniać w aucie?

Olej do wszystkich elementów wewnątrz silnika

Najlepiej znanym płynem eksploatacyjnym jest olej silnikowy, odpowiedzialny za smarowanie wszystkich ważnych części w silniku oraz odprowadzanie z nich ciepła. Odpowiedni stan tego płynu pozwala kierowcy zachować jednostkę napędową w dobrej kondycji. Olej silnikowy musi być dobrany pod względem parametrów do konkretnego modelu samochodu. W hurtowni motoryzacyjnej Max-Oil warto kupować płyn zalecany przez producenta pojazdu, ponieważ do każdego silnika dopasowane są produkty o konkretnych parametrach.

Wśród olejów samochodowych wyróżnia się mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne. Jeśli to możliwe, warto zdecydować się na olej syntetyczny, który doskonale sprawdza się zarówno w zimie, jak i w silnikach mocno obciążonych. Olej półsyntetyczny i mineralny dostępny w sklepie motoryzacyjnym Max-Oil stosuje się z kolei w silnikach o dużym stopniu zużycia. Wymiana płynu zależy od zaleceń producenta – na opakowaniu powinny znaleźć się informacje dotyczące maksymalnego przebiegu i okresu eksploatacji. Warto przy tym pamiętać, że na krótkich dystansach olej zużywa się szybciej, niż w długich i jednostajnych trasach.

O tych olejach również trzeba pamiętać

Drugim niezwykle ważnym płynem eksploatacyjnym w samochodzie jest olej przekładniowy, również dostępny w ofercie hurtowni Max-Oil. Kierowcy często zapominają o jego istnieniu, co skutkuje zazwyczaj poważną awarią i kosztowną naprawą. Problemy ze skrzynią oznaczają zwykle konieczność podmiany na nową część. Aby temu zapobiec, wystarczy raz na mniej więcej 50 tysięcy kilometrów wymienić olej w skrzyni biegów manualnej lub raz w roku w przekładni automatycznej.

Niektóre pojazdy wymagają regularnego kontrolowania stanu jeszcze jednego płynu eksploatacyjnego – chodzi tu o olej w dyferencjałach. Występuje on w samochodach z napędem na cztery koła i z napędem na tylne koła. Dyferencjał to element odpowiadający za przenoszenie napędu ze skrzyni biegów do kół za pośrednictwem specjalnego wału. W jego wnętrzu znajdują się wymagające smarowania tryby. Ich zaniedbanie prowadzi do zatarć, uniemożliwienia jazdy oraz kosztownej naprawy. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas