
Jak zaopatrywać swój sklep w owoce i warzywa?
Artykuły spożywcze i trafikaGdzie kupować?
Pierwszym krokiem jest znalezienie dobrej hurtowni. To od niej w dużej mierze zależy, jak długo przetrwają warzywa i owoce w sklepie. Niektóre hurtownie składują je przez wiele tygodni w chłodniach i po przywiezieniu do sklepu, szybko zaczynają się psuć. Jedną z polecanych firm jest przedsiębiorstwo Rolnicka Joanna Hurt-Detal, którego siedziba mieści się w Toruniu. Kiedy znajdziesz godną zaufania hurtownię, przyjdzie czas na złożenie zamówienia! Pamiętaj, aby kupować duże ilości tylko tych warzyw i owoców, które są chętnie kupowane i szybko zejdą.
Słuchaj swoich klientów!
Nikt nie powie Ci lepiej, w jakie produkty spożywcze zaopatrywać sklepik niż Twoi klienci. Dostosuj asortyment do ich potrzeb i obserwuj, które owoce i warzywa są najchętniej kupowane. Jeśli masz wątpliwości, możesz sporządzić ankietę wśród klientów swojego sklepu, aby Ci mieli możliwość zgłoszenia, jakich produktów najbardziej im brakuje. W Polsce najchętniej są kupowane następujące warzywa:
- ziemniaki,
- pomidory,
- ogórki,
- kapusta,
- cebula,
- marchew,
- sałata,
- pietruszka,
- seler.
W przypadku owoców najczęściej w koszykach Polaków lądują jabłka, truskawki, czereśnie, gruszki i śliwki.
Jak przechowywać?
Prawidłowe przechowywanie warzyw i owoców jest bardzo ważne. Pamiętaj, że każdy gatunek wymaga nieco innych warunków, jeśli chodzi o temperaturę i wilgotność powietrza. W przypadku niektórych owoców i warzyw konieczne będzie posiadanie chłodni lub zwiększenie częstotliwości dostaw, gdyż w temperaturze pokojowej nie wytrzymają zbyt długo. Co więcej, niektóre owoce i warzywa przyśpieszają dojrzewanie innych, dlatego powinny być składowane oddzielnie. Przykładem mogą być jabłka, gruszki, banany oraz brzoskwinie.
Wbrew pozorom, sprzedaż owoców i warzyw w osiedlowym sklepiku nie jest wcale taka łatwa! Żeby zyskać wielu stałych klientów i jednocześnie nie wyrzucać dziesiątek kilogramów nadpsutych owoców i warzyw, najpierw dobrze się przygotuj do złożenia zamówienia i zastanów, czy faktycznie masz warunki, aby je sprzedawać. Dostosuj asortyment do potrzeb klientów oraz możliwości swojego sklepu, a z pewnością będzie on chętnie odwiedzany!